Ja, ook bobo’s zijn weleens in voor nieuwe dingen. Anders waren ze tenslotte geen bobo geworden. Maar je moet wel aan een andere aanpak dénken, anders gebeurt het helemaal nooit. Probeer je volgende interview bijvoorbeeld eens:

  1. Villa Felderhof: neem je bobo mee naar een bijzondere plek, levert ook mooie foto’s op.
  2. Tekeningen van de bobo (gezien in Moi!, het personeelsblad van de gemeente Enschede. Hierin tekenden kinderen uit de stad hun burgemeester). Kan ook met cartoonist.
  3. 5 voorwerpen die de bobo typeren en laat hem hierover vertellen. Bijv. een foto, oude pen of auto.
  4. Anderen over de bobo. Denk aan gezinsleden, vrienden, (oud-)collega’s etc.
  5. Uitspraken uit eerdere interviews aan hem voorleggen. Wat zou de bobo nu zeggen?
  6. Nog leuker: uitspraken van andere bobo’s aan hem voorleggen, is hij het hiermee eens of niet?
  7. Fotoboek van bobo’s (carrière)hoogtepunten: van diploma-uitreiking als broekie tot zijn laatste deal.
  8. Scènes uit een loopbaan. Laat de bobo vertellen over de 5 keerpunten uit zijn werkende leven. Mooi als je het in de tegenwoordige tijd schrijft (geïnspireerd op ‘Scènes uit een Huwelijk’, meeslepend mooie rubriek uit de Elegance).
  9. Stellingen met extremen, dwing de bobo tot uitspraken: Quote of FEM Business?
  10. De 100 dagen van de bobo. Fijn op te maken met grafische tijdslijn.
  11. Glazen bol-techniek: hoe denkt de bobo dat het bedrijf er over 50 jaar uitziet? Haal hem uit het korset van het huidige beleid, en ontlok hem zijn droomvisie.
    Krijg je dit er echt niet door? Dan kun je een van deze genres misschien wel in een kader kwijt.